• curtains p b - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی

بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی

پنجره های هر خانه همیشه محل جذابی هستند از همین روست که پنجره­ ها با انواع مختلف پرده تزئین شده ­اند. تزئین پنجره همیشه بخشی جدایی ­ناپذیر از بهبود و زیباسازی خانه بوده است.
این مهم است که پرده­ها با رنگ دیوارها مطابقت داشته باشد و باید از طراحی مناسبی برخوردار باشد زیرا نقش پرده در دکوراسیون داخلی بسیار پررنگ خواهد بود.

curtains p 01 - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی
curtains p 02 - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی

اهمیت پرده در دکوراسیون داخلی

وقتی در مورد وسایل مهم خانه صحبت می­شود، همگان موافق هستند که پرده به اندازه باقی لوازم و تزئینات در دکوراسیون خانه مهم هستند.
اگر به دنبال انتخاب پرده ­هایی برای طراحی خانه هستید، باید برخی از فاکتورهای مهم مانند طراحی، دکوراسیون و طبیعت اتاق را در نظر بگیرید. در اینجا مواردی است که شما را در این خصوص راهنمایی می­نماید تا بیشتر به نقش پرده در دکوراسیون داخلی پی ببرید.

اتاق نشیمن :

این مکان بخشی در خانه شما است که بیشترین توجه را می­ طلبد. به هر حال، این یکی از اتاق­ های پرکاربرد در یک خانه است و برای میزبانی از میهمانان نیز عالی عمل می کند. برای اینکه اتاق نشیمن جذاب و زرق و برق دار به نظر داشته باشید، به پرده­هایی متناسب با مبلمان و رنگ دیوارها نیاز دارید.

curtains p 03 - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی
curtains p 04 - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی

اتاق های خواب :

با توجه به اینکه اتاق خواب­ ها به حریم خصوصی نیاز دارند، پرده­ ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. از آنجا که برای داشتن یک خواب آرام باید شدت نور از دنیای خارج کاهش یابد، بنابراین پرده­ های استفاده شده در اتاق خواب باید رنگ تیره داشته باشند.

مزیت­های استفاده از پرده در خانه

اغلب افراد از اهمیت و نقش پرده در دکوراسیون داخلی خانه خود با خبر هستند. استفاده از پرده می­تواند مزیت­ های زیادی داشته باشد که می توان به شرح ذیل به آن ها اشاره نمود.

curtains p 05 - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی
curtains p 06 - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی

پرده ها نور خورشید را تنظیم می­کنند :

نور مستقیم خورشید مهم است، اما می­تواند باعث ناراحتی هنگام استراحت نیز شود. پرده ها وظیفه تنظیم میزان نور خورشید را که به خانه شما وارد می­شود، دارند.

اتاق را خنک نگه می­دارد :

در روزهای گرم، پرده­ها با کاهش شدت تابش مستقیم خورشید اتاق را خنک نگه می­ دارند. پرده­ های ضحیم برای کنترل دمای اتاق شناخته شده ­اند. به دلیل عایق­ بندی که ارائه می­ دهند، آنها در یک فصل تابستان اتاق را خنک و در یک فصل زمستان، آن را گرم نگه می­دارند.

curtains p 07 - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی
curtains p 08 - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی

ظرافت را فراهم می­کند :

طراحان داخلی تأکید زیادی بر استفاده از پرده دارند تا خانه شما شیک ­تر و جذاب­تر شود. فضای داخلی منزل شما با استفاده از پرده­ هایی که دکوراسیون داخلی را تکمیل می­ کنند تا حدود زیادی قابل تنظیم است.

از نشستن گرد و غبار در مبلمان جلوگیری می­کند :

حتی اگر پنجره­ ها بسته باشند، هوا که حاوی ذرات گرد و غبار است، می­تواند از طریق روزنه های کوچک وارد خانه شود. این ذرات گرد و غبار روی مبلمان می­ نشیند و خانه را نامرتب نشان می­ دهد. اگر در یک شهر پرجمعیت زندگی می­کنید استفاده از پرده به نفع شماست.

curtains p 09 - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی
curtains p 10 - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی

حریم خصوصی را ایجاد می­کند :

چه راهی بهتر از استفاده از پرده برای بهبود حریم خصوصی در خانه شما می تواند وجود داشته باشد.
یکی از مهمترین دلایل اینکه مردم پرده را انتخاب می­ کنند افزایش حریم خصوصی خانه های­شان است. در کنار بسیاری از موارد دیگر، می توانید از پرده ­های تیره و رنگی برای بهبود حریم خصوصی استفاده کنید.

نکات مهم هنگام خرید پرده

مواردی که باید هنگام خرید پرده مورد توجه قرار دهید تا بتوانید به خوبی از نقش پرده در دکوراسیون داخلی استفاده کنید، مواردی مانند هدف از خرید پرده، کیفیت و رنگ پارچه، الگوها، طول و پوشش پرده ، اتوپذیری یا چروک نشدگی بافت و سفارشی یا آماده بودن پرده می ­باشد.
در مجموع، به راحتی می ­توان گفت که پرده ها نه تنها می­توانند خانه شما را جذاب تر جلوه دهند بلکه می­توانند حریم خصوصی و تنظیم دما را نیز فراهم کنند.
اطمینان حاصل کنید که پرده ها را مرتبا تمیز می­کنید. این کاملا روشن است که گزینه­ های بی­پایان برای انتخاب پرده دارید، مطمئن شوید که با فضای داخلی خانه شما مطابقت داشته باشد.

curtains p 11 - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی
curtains p 12 - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی

سایر نکات در انتخاب پرنده

هنگامی که شما به حریم خصوصی نیاز دارید یا می­ خواهید نور داخل خانه خود را کنترل کنید، استفاده از یک پرده در پنجره، یک راه حل واضح است. با این حال، آنها فقط برای این هدف ایجاد نمی­ شوند. استفاده از پرده در خانه طیف گسترده­ای از گزینه های طراحی دکوراسیون داخلی را فراهم می­کند که می­تواند اتاقی را شیک، زیبا یا چشمگیرتر کند.
بسته به ظاهری که می­خواهید انتخاب کنید، می­ توانید از بین گزینه­ های پرده­ای مختلف، مانند والن­های لبه­ دار یکی را انتخاب کنید که واقعاً طراحی داخلی منزل شما را متفاوت می­کند.

بازی با رنگ و الگو

یکی از مواردی که نقش پرده در دکوراسیون داخلی را بیشتر نمایان می­کند این است که پرده­ ها در طیف گسترده­ای از رنگ ها و الگوها در دسترس هستند، می­توانید پرده­ هایی را بیابید که نمایی چشمگیر دارند.

اگر اتاق شما در درجه اول سایه­ های خنثی دارد، پرده­ هایی با رنگ پررنگ مانند قرمز روشن یا زمرد غنی را اضافه کنید. تا همه چیز را با هم ترکیب کنید. همچنین می­توانید از پرده هایی با رنگ خنثی مانند سفید، برنزه یا خاکستری برای طراحی اتاق روشن استفاده کنید.
پرده هایی با الگوی چشم نواز مانند راه راه، چاپ حیوانات یا طرح­های گلدار می­توانند باعث شوند اتاق آرام و ملایم با رنگ های ثابت بیشتر به چشم آیند.

curtains p 13 - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی
curtains p 14 - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی

انتخاب نوع پارچه

پارچه پرده شما می ­تواند تأثیر بسزایی در ظاهر و احساس اتاق داشته باشد. برای ظاهری متفاوت و بی­ نظیر، پارچه ­های سبک مانند کتان و پنبه به خوبی کار می­کنند. اگر احساسی باشکوه و رسمی می­ خواهید، پرده­ هایی از پارچه ­های سنگین مانند مخمل، ابریشم و ابریشم مصنوعی را انتخاب کنید که کمی تجمل به اتاق شما اضافه کنند.
مواد بافتی مانند توری، تویز یا … نیز احساس رسمی­ تری را در دکوراسیون داخلی شما ارائه می­دهند. اگرچه لزوماً لازم نیست پارچه پرده خود را با سایر مواد موجود در دکوراسیون اتاق خود هماهنگ کنید.
به عنوان مثال، اگر می­خواهید ظاهر اتاق را با مبلمان چرمی متعادل کنید، با آویختن پرده ­های سبک روی پنجره ­ها، طرحی ساده را اجرا کنید.

انتخاب طول های متفاوت

طول پرده­ های شما می­تواند در نمای اتاق تأثیر بگذارد. هنگامی که می­ خواهید نقش پرده در دکوراسیون داخلی خانه خود را بررسی کنید، می­توانید از نوع پرده­ هایی که کمی روی زمین قرار می گیرند استفاده کنید که ظاهری سنتی و رسمی دارند.
در حالی که سبک­هایی که درست در یا زیر طاقچه پنجره خاتمه می­یابند، هوای عالی­ تری ایجاد می­کنند. همچنین اگر می­خواهید سقف شما بلندتر به نظر آید، پرده ها را بالای پنجره آویزان کنید تا توهم ارتفاع بیشتر در اتاق شما باشد.

curtains p 15 - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی
curtains p 16 - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی

موارد غیرمنتظره

صرف اینکه پرده ها به طور سنتی به عنوان پوشش پنجره استفاده می­شوند، به این معنی نیست که شما نمی­ توانید مکان­ های دیگری برای آنها در خانه خود پیدا کنید.
آنها جداکننده ­های ظریف اتاق را ایجاد می­کنند. جداکننده های پرده یک گزینه ایده ­آل برای یک اتاق بزرگ است که یک اتاق نشیمن و اتاق ناهار خوری در آن قرار دارد.

ساختارهای متفاوت پرده

هنگام خرید پرده برای دکوراسیون داخلی خود، می­ توانید نکاتی بسیار مهمی را در نظر داشته باشید تا طراحی داخلی شما را کامل نماید. در حقیقت پرده­ ها یک روش پوشش برای پنجره هستند که می­توانید به صورت دستی یا با کمک کنترل از راه دور از آن ها استفاده کنید. پرده ها را می­توان در هر زمان باز و بسته کرد هر زمان که لازم باشد می­توان دهانه ای ایجاد کرد.
این ها می­تواند متناسب با فضای داخلی خانه و کاربری که از پرده ها انتظار دارید، متفاوت باشد. با این وجود، وقتی نوبت به قسمت طراحی می­ رسد، پرده ها می ­توانند به سبک­ های مختلفی به صورت آماده یا سفارشی دوخته و طراحی شوند که متناسب با نقش پرده در دکوراسیون داخلی است.

curtains p 17 - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی
curtains p 19 - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی

طرح و سبک پرده

انتخاب طرح و سبک پرده مطابق با طراحی خانه، می­تواند نقش پرده در دکوراسیون داخلی را نشان دهد. امروزه در کنار پرده ­های پارچه ای می توانید پرده ­هایی به صورت کرکره از جنس ­های آلومینیوم، مواد چوبی و یا بافت هایی خاص بیابید که استفاده از آن ها می­تواند در موقعیت های خاصی در فضای داخلی خانه بوده و در جهت ایجاد حریم های خصوصی در پنجره ها نصب گردد.
این موارد در سبک­ ها، طرح ها و ساخته های مختلفی وجود دارند که قطعاً می­توانند بعد جدیدی به دکوراسیون داخلی خانه اضافه کنند. بنابراین انواع مختلفی از پرده را می­توان برای قسمت­ های مختلف خانه استفاده کرد. البته امروزه به آسانی می­ توانید انواع پرده ­ها را که به صورت آماده در اندازه­ های مختلف موجود هستند خریداری کرده و به راحتی در هر قسمت از خانه جای دهید.

نقش مهم پرده در دکوراسیون داخلی

پرده ها یک تزئین لازم در خانه ها و محل کار ما هستند. آن ها به یک بیان مد و بخش اصلی غنی­ سازی داخلی تبدیل شده اند. طراحان داخلی برای تحقق برنامه های طراحی خود،  قسمتی از وقت خود را صرف طراحی و انتخاب پرده ها می­ کنند. پرده ها ممکن است بازتاب سلیقه شما باشد و به اتاق معنای خاصی را ببخشند.
پرده بسیار بیشتر از تکه­ های پارچه است که نور را خاموش نگه می­دارد و باعث محافظت در شب می­شود. مانند همه چشم اندازهای دیگر، پرده ها نقش اصلی خود را در زیبایی­ های یک اتاق اجرا می کنند و ترکیب اصلی خانه را برای شما بازی می­ کنند.

curtains p 20 - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی
curtains p 21 - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی

پرده در دکوراسیون خانه

از همین روست که انتخاب مناسب تزئینات پنجره می­تواند تمایز گسترده­ ای را نسبت به نشاط و انرژی اتاق شما ایجاد کند. انتخاب سایه ­های صحیح می تواند یک وظیفه نه چندان ساده باشد. بعضی اوقات، دشوار است که بدانید دقیقاً چه عواملی با بقیه اجزای داخلی هماهنگ عمل می­کند، زیرا تنوع در طرح و رنگ و کاربری بسیار بالاست.
پرده ها در داخل اتاق شور و نشاط می ­بخشند و نقش پرده در دکوراسیون داخلی از تمامی جهات مهم است.
بعد از یک روز خسته­ کننده طولانی و یا فعالیت در خانه، آرزو می­کنید گرما و آرامش را احساس کنید. جذابیت­ های رنگ اتاق شما که با سایه تنظیم شده اند، نقش مهمی در تأمین تسکین و آرامش در درون شما دارند.

طراحی پرده هایی متفاوت

به یاد داشته باشید به عنوان اولین قدم در هنگام خرید پرده مناسب، هدف از استفاده از آن باید مورد توجه قرار گیرد. در صورت بهسازی منزل و طراحی دکوراسیون داخلی، پرده ها گزینه­ های مناسبی هستند و نقش پرده در دکوراسیون داخلی همواره مورد توجه طراحان داخلی بوده است.
از پرده های خود برای برجسته ترین طراحی خود  در دکوراسیون استفاده کنید. استفاده از دو رنگ غیر معمول و یا بهره گیری از رنگ های خنثی در کنار رنگ های تند و درخشان می تواند تاثیر رضایت بخشی را در طراحی داخلی خانه شما داشته باشد. حتی می توان در نحوه قرار گیری آنها در یک سوی پنجره به راه حل های مناسبی رسید.
می توان از نوآوری و خلاقیت در کنار استفاده از سبک های متفاوت برای طراحی و اجرای یک پرده با شکوه و زیبا بهره برد و تصویری متفاوت و بی نظیر را در محیط داخلی خانه ایجاد کرد.

curtains p 18 - بررسی نقش پرده در دکوراسیون داخلی
Rate this post

مطالعه بیشتر

16 نکته‌ طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی
چه ارتباطی بین طراحی داخلی و معماری داخلی وجود دارد؟
LiveSync For Rhino رابطی برای راینو و لومیون
اهمیت نورپردازی ساختمان
آکوستیک در طراحی داخلی
5 دلیل برای اینکه طراحی ساختمان از همیشه مهم تر شده است
اسکچ آپ یا تری دی مکس
اقلیم و معماری
دکوراسیون خانه کوچک
ویژگی‌ های دکوراسیون مناسب برای دیوار اتاق ناهارخوری
تزیین سقف اتاق کودک
چطور یک میز عسلی مناسب انتخاب کنیم؟
دکوراسیونی ارزان جدید و چشم‌ نواز با استفاده از وسایلی که از قبل داریم
رنگ شناسی در طراحی داخلی برای خانه های کوچک
8 روش جذاب برای استفاده از گل در محیط داخل خانه
7 اشتباه رایج در نورپردازی داخلی
طراحی داخلی چیست ؟
قبل از خرید مبل راحتی ، حتماً این مقاله را بخوانید
مواد هوشمند : رنگ های هوشمند
چگونه نمای خارجی خانه ی خود را چشمگیرتر کنیم
دکوراسیون داخلی پذیرایی
۱۰ دلیل بر اهمیت طراحی لنداسکیپ
نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق نشیمنِ دارای پلانِ باز
طراحی لند اسکیپ برای باغ و فضاهای سبز مسکونی
طراحی ناهار خوری
دکوراسیون آشپزخانه کوچک
10 وسیله ضروری اتاق خواب
مشاوره رایگان دوره های آموزشی : 05 05 58 22 - 587 587 22
+